avagy egy házvásárlás gyötrelmei

Tátott szájjal a fa(_)erdőbe

Tátott szájjal a fa(_)erdőbe

de miéééért? azért mert csak!

2017. október 11. - Сергей

Üdv a nyájas olvasóknak! Az elmúlt hetekben felgyorsultak az események a portám körül. Kezdtem az eladásra szánt lakásom csinosításával, tárolóba pakolással, majd előzetes hitelügyintézéssel, hogy ne vetődjek lukra és most az értékesítés előkészítése, energetikai tanúsítvány, igazolások beszerzése van a műsoron... Ez volt az elmúlt pár hetem termése. El vagyok fáradva rendesen és végképp nem volt időm írni! A posztok mindenképpen a múltbéli állapotokat fognak tükrözik, képtelenség lenne naprakészen tartani. Tehát, most hogy már egy jó hónapja eldőlt minden, jöjjön a régóta aktuális, a miértekkel foglalkozó poszt. Miért vettem ingatlant pont az ingatlan-lufi közepén? Miért nem vártam a csodára vagy a sült galambra, ahogy azt sokan javasolták? Miért pont azt vettem meg? Rövidke válasz az a címben megjelölt standard női válasz " azért! mert! csak!". Na jó, ennél kicsit bővebben, azoknak (ismerősök) akik sokkszerűen érik ezt meg ...

haz.jpg



... 2017 év elején érkezett el a pont, amikor végleg betelt nálam a pohár! Megfogalmaztam azt, hogy "na akkor most vagy lesz véve valami! vagy lesz véve valami! mert egyik este berúgok és adok ennek a retkes kuplerájnak egy szál gyufát"! De menjünk vissza egy kicsit az időben. A ház vétel ötlete először apám halálakor merült fel, pontosan egy évtizeddel ezelőtt. Sajnos, vagy szerencsére (majd utólag eldöntöm) abban az időszakban egyrészt csóró voltam, másrészt hülye voltam mint a s*gg és a haláleset eseményeinek sodrásában örültem, ha jut egy lélegzetvételnyi időm... Úgyhogy akkor, tíz éve, és akár pár évvel később is, amikor még utána dobták a vevőjelöltnek a házakat, akkor ez anyagi lehetőség és ihlet híján ez teljesen elsikkadt. A 2016-os év eseményei fokozták fel annyira a helyzetet, hogy ismét elkezdtem a kiinduló problémám megoldásán fáradozni ...  

  1. Krónikus helyhiány: Egy személyre illik 25m2 lakótérrel számolni. Nekünk jelenleg 21,45m2 jutna, ha jutna, de nem jut! A helyhiányon belüli helyhiányt az okozza, hogy az évek során (évtizedes távlat) sajnos számos ingatlant fel kellett számolnom (nagyim lakása, majd apám irodája, nagybátyám és végül a szüleim lakása). Ezekről a helyekről számtalan tárgy származik, amit nem dobtam ki. A notórius selejtezők gondolom most visítva röhögnek, hogy meg van a dédim öntöttvas szenes vasalója, a nagyim Singer varrógépe, apám könyvei, anyám receptjei, egy bőröndnyi családi fotó, nagyapa levelezése, nem sorolom tovább. Ehhez társul a saját hobbim, retro dolgokat, számítógépeket gyűjtök ... Odáig fajult a dolog, hogy 20m2 külső raktározás mellett (oda egy tűt nem raksz már tesó) is csak gólyalábakon lehetett a lakásban közlekedni!
  2. Hideg: Aki távhős panelban lakik (ugye Mamut?), annak fogalma sincs miről beszélek. A távhő az egy pozitív Taigetosz projekt! Imádnám! Mert aki nem tudja fizetni a rezsijét, az ott nem fog sokáig élvező fejjel, kéjesen sikkantgatva birtokolni, mert a közműszolgáltató elárverezi a lakását! <3 A magyar jogrend nem kezeli a függőleges kiterjedést! Semmivel nem tudom kötelezni az alattam lakót (plasztikai verés?), hogy az egyedi fűtéses társasházi lakásban befűtsön! Pudványok ... Tizenkét évet laktam itt, horror pénzt költöttem el a fűtésszámlákra (hiába durrant már el a melegtől a fejem, ha a lábam fagyott le, meg a derekam, vesém amikor vízszintbe raktam magam), szigetelésre, ablakcserére! Elég volt! Lehet röhögni rajtam duplán is! Anno a fűtés korszerűsítésekor még nem lehetett számolni a fűtésen spóroló nyanyával! Ezek adnak vesznek, egyszer csak lett a nyanya! Nagy titkot nem árulok el, így nem lett padlófűtés. Amúgy tizenkét éve nem is volt akkora divat padlófűteni, mint manapság... Kettő, milyen vicces, hogy pont azon a héten költöztek alám a fázósék, amikor eladtam a lakásomat! Most október van, kis túlzással szál pólóban zokniban lehet flangálni, nyitom az ablakot mert ver a víz. Nem vagyok én hozzászokva, hogy alulról is fűtenek! Haha! Bocs én most nem tudok az olvasóval nevetni... de másoknak ettől még lehet ez a torz szitu vicces.
  3. Meleg: Nyáron pokoli meleg tud lenni a második emelten, pedig ez nem is lapos tetős épület. A magasság átka, hogy a nap a méretes fák ellenére is ide tud tűzni délutántól. Nem gáz, a normálisan szigetelt ablakokkal, meg egy leengedett redőnnyel át lehet vészelni, még légkondicionáló sem kell igazán. Annyi, hogy ilyen szerencsétlen egy oldalra néző lakásba többet nem teszem be a lábam nyáron! Aki tervezte ezeket, az egy kretén volt! Először is egy stresszrekesz! De ha lenne árnyékos és napos oldalra nyíló ablak, akkor lehetne fizikai elven szellőztetni. Nincs! Aszalódj polgár a levedben! Nem szereltetek fel légkondit, nincs kívülről szigetelve a fal, vagyok akkora sóher, hogy a Dunába nem hordom a vizet...  
  4. Emelet: Idővel elkezdett zavarni, hogy mindent a második emeletre kell feltrógerolnom! A nőknek könnyű, ők nem cipelnek fel két zsugornyi ásványvizet hetente a másodikra. Jelenleg középkorú vagyok, felszaladok a szatyrokkal simán, de értelemszerűen ez idővel sokat fog romlani, ezen aktívan munkálkodom. Van az emeleten három aranyos nyugger (nem mindenkit utálok) akikkel jóban vagyok, látom mit szenvednek felfelé (amikor tudok, meg aki hagyja annak segítek, tudod a szüleink, ők még a makacs generáció). 
  5. Parkolás: Sok éve ingyenes már a parkolás, még is állandó szenvedés itt parkolóhelyet találni. Én nem tudom, aki nem itt lakik, minek parkol le az utcánkba a házunk elé? Szóval, ebből már nagyon elegem van! Ha még is sikerül leparkolni, akkor jön egy vonóhorgos balfazék és bele tolat a rendszámtáblámba ... Azt kéne egyszer, kiülni stokira a ház elé, és kiosztani annyi marék pofont (Bud Spencer)! Ezzel csak az a baj, hogy egyrészt törvénybe ütközik (ami jó? az vagy káros, vagy erkölcstelen, vagy tilos!) , másrészt aki ilyen majom, azt még idomítani sem lehet!
  6. Nem környezetbarát + közös lónak turos a háta: Mivel ez társasház, még egy nyamvadt napkollektort sem lehet engedély nélkül felrakni a tetőre. Nem jó a tájolása, de jó lenne egy olcsóbb, környezet barátibb irányba elmozdulni! Itt az ég világon mindenhez a többiek beleegyezése kell. Plusz az ember teljesen kiszolgáltatott a közösség hülyeségének. Egy földszinti lakót miért zavar, ha a tető beázik? Ő egyből hívja az ablakost, ha a hülyegyereke befocizza a lépcsőházi ablakot. Fájlalja, ha visszaáramlik neki a szennyvíz a lakásába, azt is egyből intézi! De minden másért könyörögni kell. Szerintem több mint belefáradtam a pudványokkal folytatott közelharcba.
  7. Nincs már kihez: Középkorú vagyok, egy külső körülmény által meghatározott helyen laknom akkor "kell", ha a hazaérésem előtt vár olyan élethelyzet, ami miatt és akihez mennék! Ha van bármilyen szerepe ebből a szempontból annak, hogy mennyi idő alatt érek oda  a szerettemhez! Hát én sajnos már nem sietek senkihez, mert nem maradt élő hozzátartozóm, akihez még fel szeretnék menni mielőtt hazaérek ... Neked meg van, még sem mész fel, szerintem nem tudod mit cselekszel! Na, így nekem totálisan mindegy, hogy melyik településen és annak melyik szegletében élek majd! Na persze a normalitás határain belül vegyük a mindegy fogalmát. 

Összefoglalva, a vázolt kritériumok egy objektumra utalnak, ami legalább két szobás, száraz pincerekesszel, vagy plusz tárolóhelységgel rendelkezik és garázzsal ahova be tudunk állni a szegény csillag alatt alvó hajléktalan autómmal! Ez a feladat, erre kerestem egy ingatlant a meglévő helyett...

A bejegyzés trackback címe:

https://tatottszajjal.blog.hu/api/trackback/id/tr5612947621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása