avagy egy házvásárlás gyötrelmei

Tátott szájjal a fa(_)erdőbe

Tátott szájjal a fa(_)erdőbe

most aztán megtanulod a spórolás fortélyát avagy a 30-as nyugger

2017. szeptember 20. - Сергей
dagobert.jpg

Amíg a háttérben szép csendben és főleg lassan zajlanak a nem látványos, de annál idegőrlőbb események (ma pl. hitelkérelmet intéztem) és nem jutok el valami értékelhető szakaszba, addig... Jöjjön egy igazán lazán kapcsolódó írás, ami igazából egy (szerintem vicces) évtizedes anekdotán alapul... közben meg beszólok "valakinek". ;-)

Tényleg! Találkoztál már a "30-as nyugdíjas" fantázianevű jelenséggel??? Nem? Hű akkor gyorsan nézz utána! Bárhova beírod lesz találat, Youtube, Facebook, Pénzcentrum, HVG stb. Én teljesen gyanútlanul a HVG-n futottam bele egy hosszabb cikkbe erről a srácról, aki azt állítja 34 évesen elment "nyugdíjba"! Nagyon érdekes jelenség ez nekem is, ami körül rögtön parázs vita alakult ki, némileg jogosan. Szóval ez a HVG-s cikk egy FB blogot is ajánl követésre, megtettem, kattintottam, lájkoltam, azóta látom a frissítéseit.

Először egy rövid vélemény róla. Azt gondolom, hogy a "30-as nyugdíjas" egy olyasfajta zseniális média hacknek tekintem (bárhogy is tiltakozik ez ellen, ok nélkül semmi nem történik! önmagamon kívül nem ismerek több öncélú lényt!) lehet idővel, mint a Tibi atya humoros figurája. Valakinek vagy volt szőlője, vagy volt bora, de nem tudott piacot fogni vele, hát kreáltak hozzá egy reklámfigurát. Az ember az elején még nem gyanakodott semmire. Aztán érdekes módon egyszer csak megjelent a Humbák Művek Webáruház a Tibi atya márkájú (mörcsöndájzing ezerrel) termékekkel és a minap már odáig jutottunk, hogy a főváros bulinegyedének szószólója... Nagyjából ezt gondolom a "30-as nyugdíjas"-ról is, hogy akár még erre is kimehet a játék. Készülő könyvhöz, vagy befektetési tanácsadó céghez egy jól kitalált reklám ... Minden esetre kiváló húzásnak tartom...
Követendő példának nem tartom a "30-as nyugdíjast", de el kell ismerni, a pénzhez való hozzáállása annyira más, annyira eltérő szemléletet hordoz, hogy érdeklődve olvasom őt (illetve most már őket) azóta is. Általában semmi konkrétat nem ír, de egyszer csak szembe jött a "6 dolog, amivel a család hozzájárult a nyugdíjazáshoz" című jegyzete és ezen belül is a spórolás képességét emelte ki! Na mondom, ebből mi lesz? ;) Vagyis a családi fürdővíz megfelelő kezelésének témájával találtam magam szembe! ;-) Hangosan felröhögtem az erre vonatkozó részen... :-) 

Anekdotát ígértem , nevezett Mamut (ugye ő az egyetlen olvasóm) egy régi története következik, amin anno sírtunk a röhögéstől.

A spórolós főnök

A főnök minden áldott munkanap táska méretűre vágatta a műszakos kollégákkal a felesleges fa göngyöleget (talán selejt raklapot?), azt különböző papír és rongyhulladékkal csomagolva a táskájába tette és hazahordta. Ez ment vígan éveken keresztül...
Egyszer aztán valamelyik szaki nem bírta cérnával és megkérdezte tőle, hogy "ember ez meg minek neked?"
A válasz nem is késett ...
- Na hát most eltanuljátok tőlem a spórolás fortélyát! Ennyi fa pont elegendő arra, hogy a fatüzelésű bojlerban felmelegítsem a kádnyi fürdővizet! Ingyen! Abban megfürdik először az unokám, majd a lányom, majd a feleségem, majd végül én magam! A fürdővizet nem öntjük ki! Több részre osztva gazdálkodunk vele! Egy része a WC leöntésére kell. Másik részét felmosásra tesszük félre és a maradék pedig viráglocsolásra fog majd kelleni!


Ugye nem baj, hogy én nem vagyok ilyen mint a "30-as nyugdíjas" vagy a "spórolós főnök", hogy egymás vizében fürdünk esténként? :-) Tehát ebből következően én gazdag nem leszek soha! Mert mértéktelenül pazarlok! Kifolyik a kezemből a pénz! A fürdővízen keresztül mindenképpen... Amúgy a "spórolós főnök" nagyüzemi szintre fejlesztette a spórolást! Úgyhogy üzenem a "30-as nyuggernek" ők télen nem fűtöttek, 3 dunyha alatt, kucsmával a fejükön és két zoknival a lábukon aludtak! Meg inkább bicikliztek mínusz 10 fokban, a buszjegy árát meg eltették a perselybe!
Na hát így kell(ene) spórolni! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://tatottszajjal.blog.hu/api/trackback/id/tr7012826116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása